close gnb layer






Close

System Error

Local News

Get the latest
breaking hyundai
motor local news

After Sales Service Div-prepares for the 4nd Hyundai World Service Advisor Competition

September 2016
After Sales Service Div.- has conducted the 4th Hyundai Service Advisor National Skill competition on the 15th of Aug 2016 in Ras Al Khor Training Center. 14 Service Advisors from 9 Service Centers all over UAE were pre-selected from the results of Service Advisor on-line qualification test to compete against each other to win the title "Hyundai  UAE Best Service Advisor for the year 2016" and a chance to represent Juma Al Majid Est. in the upcoming 3rd Hyundai Service Advisors Skill Olympics In Korea on Oct  2016.
 
The aim of the competition is to motivate Service Advisors, enhance their Customer Caring skills and to show the world their skills and knowledge. After a whole day of competition which is divided in 2 test segment s (written & practice test) a new champion emerges. Mr.Ahmad Elgamal from Ras Al Khor Service Center accumulated the highest points during the contest and declared "Hyundai Best Service Advisor for 2016".
 
The winner will now undergo rigorous training to prepare himself for the 3rd Hyundai Service Advisors Skill Olympics scheduled for Oct 216  in Korea. We hope he can again surpass and outdo the competitors in Korea and bring home the "Hyundai Best Service Advisor of the World" title.
 
news

’هيونداي‘ تطلق ’توسان ا لجديدة كلياً في الإمارات

August 2015
مركبة رياضية متعدّدة الاستخدامات مدمجة جديدة تطرح معايير رائدة بفئتها في مجال التصميم، التقنية والأداء
مركبة عائلية عملية تتميّز بمزيجا لا يضاهى من الراحة والملاءمة
ستيم عرض توسان الجديدة كلياً في بداية شهر سبتمبر في  مختلف صالات عرض مؤسسة جمعة الماجد في الدولة

أطلقت ’شركة هيونداي موتور‘ (Hyundai Motor Company) رسمياً مركبتها الرياضية متعدّدة الاستخدامات SUVالمدمجة نوع ’توسان‘ الجديدة كلياً (All-New Tucson) في أفريقيا والشرق الأوسط. ويتميّز هذا الطراز الجديد بتصميمه الجريء والرياضي إضافة إلى التقنيات الجديدة وأداء القيادة الرائد بفئته، ولقد تم تصميمه لإرساء معايير جديدة ضمن هذه الفئة من المركبات وتوفير بديل مغرٍ يلبّي مختلف متطلّبات واحتياجات العائلات الصغيرة الشابة التي تبحث عن مركبة عملية جداً.

 توسان الجديدة كلياً من الجيل الثالث تاتي بمستويين من التجهيزات جي إل (GL) و جي إل إس (GLS)
و تتمتّع بموقع ممتاز لتعزيز الشعبية الكبيرة للطراز السابق والذي كان ثالث أكثر طراز مبيعاً لدى الشركة في المنطقة،والرائد من ناحية حجم المبيعات ضمن فئة المركبات الرياضية متعدّدة الاستخدامات SUV المدمجة خلال العام 2014.

حول هذا الموضوع، قال جين (جايمس) كيم، نائب الرئيس ومدير المكتب الإقليمي لشركة ’هيونداي‘ في أفريقياوالشرق الأوسط: "يشهد سوق المركبات الرياضية متعدّدة الاستخداماتSUV المدمجة منافسة قوية في أفريقيا والشرق الأوسط، لكن مع ’توسان‘ الجديدة كلياً نحن واثقون أن لدينا مركبة توفر كل ما يبحث عنه عملاء السيارات في هذه الفئة. وهي تمثّل خطوة جديدة كبيرة نحو الأمام في تاريخ ’توسان‘ بحيث تجلب مستويات راقية من الجودة، التقنية والأناقة إلى الفئة وترسي معياراً عالياً جداً لمنافساتها."

ويعلق أكسيل دراير، رئيس هيونداي الإمارات في مؤسسة جمعة الماجد:" تعتبر توسان من الموديلات الرائجة والقوية والأكثر شعبية من علامة هيونداي، وقد فازت توسان الجديدة كلياً مؤخراً بجائزة أفضل سيارة رياضية مدمجة في ألمانيا، وتشكل 14% من حصة السوق في دولة الإمارات العربية المتحدة.
ونتوقع من هذه التحفة الفنية أن تنال رضى العملاء عند طرحها في دولة الإمارات العربية المتحدة في بداية شهر سبتمبر وستكون متوفرة في جميع معارض هيونداي .  ومن المتوقع أن تزيد نسبة المبيعات نحو 17% من نفس الفئة خلال النصف الثاني من هذه العام."

تُعدّ ’توسان‘ الجديدة كلياً أول مركبة رياضية متعدّدة الاستخدامات SUVمن ’هيونداي‘تتبنّى مفهوم ’التصميم السائلي 2.0‘ البارز لدى العلامة التجارية، وهي تجمع بين التصميم المديني الأنيق والقساوة الخاصّة بالمركبات الرياضية متعدّدة الاستخداماتSUV. فالخطوط الحادّة لهذا الطراز المتوفر بعشرة ألوان خارجية، بينها اثنين جديدين كلياً، تعبّر عن الأناقة المتطوّرةالمتمثّلة بداية عبر الشبك سداسي الشكل الفريد والأضواء الأنيقة المنسابة في الأمام، مروراً بالشكل الجانبي الديناميكي مع خطّه التعبيري بشكل حرف ’Z‘ والأقواس ’مربّعة الشكل‘ للعجلات، وصولاً إلى الأضواء الخلفية المميّزة والمصد الرياضي العريض في المؤخّرة.

أما المقصورة الداخلية المتألّقة أيضاً بأناقتها ورقيّها فتستفيد من الانتباه الدقيق الذي أولاه المصمّمون لطريقة عمل الجسم واستخدام المواد عالية الجودة وناعمة الملمس إلى جانب وجود المقاعد الكهربائية للركّاب مع توفر الدعم غير المسبوق لأسفل الظهر. وتشمل المزايا الإضافية في المقصورة لوحة قيادة مصمَّمة حديثاً تضم شاشة بقياس 8 بوصات ووحدة عدّادات ممدّدة وكسوات جديدة للأبواب لمنح إحساس رياضي أكثر.

ولأول مرّة في مركبة رياضية متعدّدة الاستخدامات SUVمدمجة من ’هيونداي‘، فإن ’توسان‘ الجديدة كلياً تشتمل على باب خلفي ذكي يعمل بالكهرباء بحيث يتم فتح الباب مع اقتراب حامل المفتاح منه، إضافة لميّزة الكشف على النقطة العمياء (BSD) التي تراقب الجهة الجانبية والخلفية للتعرّف على أي مركبات مقتربة. وتكتمل هذه التقنيات المتطوّرة جداً من خلال خصائص عملية أخرى مثل الميّزة الذكية للدخول وبدء تشغيل المحرّك، ومكبح الركن الكهربائي وميّزة التحكّم الأوتوماتيكي بالسرعة، إلى جانب نظام ملاحة من الجيل المقبل يوفر مستويات ملاءة محسّنة ويتيح القيادة الذكية.

أما فيما يتعلّق بحماية الركّاب، فقد تم تصميم ’توسان‘ الجديدة كلياً لتكون واحدة من أكثر المركبات أماناً في فئتها كما يتبيّن من تصنيف الخمس نجوم الذي كسبته في اختبارات التصادم ضمن برنامج تقييم المركبات الجديدة في أوروبا وأمريكا الشمالية (NCAP) على حد سواء. ومن ناحية أنظمة السلامة النشطة، يمكن تخصيص هذا الطراز عبر تجهيزات عالية التقنية مثل ميّزة المساعدة في الركن، ونظام المراقبة الذكي لضغط الإطارات، ومكبح الركن الإلكتروني (EPB) ونظام التحكّم بالمساعدة في صعود التلال (HAC).

تم بناء ’توسان‘ الجديدة كلياً على منصّة جديدة بالكامل، وهي توفر مستويات عالية من راحة الركوب دون المساومة على ديناميكيات القيادة. وجرى تطوير كل عنصر من الشاسيه لضمان الثبات المعزّز عند السير بسرعات عالية وأثناء الانعطاف. ولقد تم الجمع بين أفضل مزايا الانسيابية الهوائية والصلابة البنيوية في فئتها مع التعليق الأمامي والخلفي المحسّن، إضافة إلى دمج التقنيات المعزّزة الخاصّة بتقليل الضجيج بهدف تقديم الطراز كباقة راقية متكاملة فعلاً.

ولضمان تمكين العملاء من الاختيار من ضمن مجموعة متميّزة ومناسبة من المحرّكات التي تكمّل تجربة القيادة عالية الجودة، فإن ’توسان‘ الجديدة كلياً توفر خياراً من محرّكات ’غامّا‘GDi سعة 1.6 ليتر (Gamma 1.6 GDi) و’نو‘ MPI سعة 2.0 ليتر (NU 2.0 MPI) مع سرعة قصوى تصل إلى 182 كيلومتراًبالساعة، إلى جانب توفر محرّكي ديزل. الأول هو’آر‘ VGT ديزل سعة 2.0 ليتر (R 2.0 VGT) مع سرعة قصوى قدرها 186 كيلومتراً بالساعة، والثاني هو محرّك ’يو 2‘ CRDI سعة 1.7 ليتر (U2 1.7 CRDI) اليدوي بسرعة قصوى تبلغ 176 كيلومتراً بالساعة، وذلك وفقاً لنظام نقل الحركة والمحرّك. وتتصل كل هذه المحرّكات بعلب تروس من 6 سرعات، مع توفر أنظمة الدفع بعجلتين 2WD أو أربع عجلات 4WD وفقاً للمواصفات والسوق.وعبر التركيز المستمر على أن تكون مركبة اقتصادية، فإن استهلاك الوقود في ’توسان‘ الجديدة كلياً قد تحسّن بنسبة 13 بالمئة.

ومع وجود العائلات في البال دوماً، أمضى مصمّمو ’هيونداي‘ وقتاً طويلاً في العمل على ضمان تمتّع المركبة الرياضية متعدّدة الاستخدامات SUVالمدمجة الجديدة بأعلى مستويات الراحة والعملانية. وتتميّز مقصورة الأمتعة بكونها أكبر بنسبة 10 بالمئة عن الطراز السابق، بينما توفر القياسات الأكبر المزيد من المساحة للرأس والأكتاف والمزيد من المساحة للأرجل في الصف الأمامي. وفي الوقت ذاته، وبالنظر إلى الطقس السائد في المنطقة، تضخّ المراوح الموجودة تحت وسائد المقاعد الهواء المبرّد وذلك في الطرازات المزوّدة بمقاعد أمامية مهوّأة، بينما تتوفر أيضاً فتحات تهوية خلفية وفتحة سقف بانورامية.
 
-    انتهى -

مزيد من المعلومات حول شركة ’هيونداي موتور‘ ومنتجاتها تتوفر عبر:
موقع الإنترنت:www.hyundaiglobalnews.com
فيسبوك: www.facebook.com/hyundaiuae
تويتر:  @hmcglobalpr

لمزيد من المعلومات الصحفية، يرجى الاتصال مع:
لوسي آنا سميث
برفورمانس كوميونيكيشنز
هاتف: +971 4 551 5472
بريد إلكتروني: lucy@performancecomms.com


حول شركة ’هيونداي موتور‘
تم تأسيس’شركة هيونداي موتور‘ في العام 1967، وهي ملتزمة بأن تصبح شريكاً لمدى العمر في مجال السيارات وأكثر. هذه الشركة التي تقود ’مجموعة هيونداي موتور‘، بنية الأعمال المبتكَرة القادرة على توزيع الموارد بدءاً من الحديد المسال وصولاً إلى السيارات الجاهزة، تتميّز بتوفير سيارات بأعلى معايير الجودة والأفضل مبيعاً ضمن فئتها مثل ’إلنترا‘، ’سوناتا‘ و’جنيسيس‘. يوجد لدى ’هيونداي موتور‘ ثماني قواعد للتصنيع وسبعة مراكز للتصميم والتقنية خارج كوريا الجنوبية، وفي العام 2014، باعت 4.96 مليون مركبة على الصعيد الدولي. وعبر فريق موظّفين يبلغ عدده حوالي 100 ألف حول العالم، تستمر ’هيونداي موتور‘ بتعزيز مجموعة منتجاتها وتقوم بتخصيص مركباتها وفقاً للأسواق المحلية وتسعى لتمتين موقعها الريادي في مجال التقنية النظيفة وذلك بدءاً مع المركبة العاملة على الهيدروجين ذات الإنتاجالمكثّف الأولى عالمياً والتي تحمل اسم ix35 Fuel Cell.
 
 حول ’هيونداي أفريقيا والشرق الأوسط‘    
يوجد المقرّ الإقليمي لشركة ’هيونداي موتور‘ لأفريقيا والشرق الأوسط في دبي، الإمارات العربية المتحدة، ويرأسه جين (جايمس) كيم، نائب الرئيس ومدير المكتب الإقليمي لشركة ’هيونداي‘ في أفريقياوالشرق الأوسط. وتركّز ’هيونداي‘ على توفير مركبات بجودة عالية وقيمة استثنائية بالتماشي مع توجّه ’الفخامة العصرية‘ الذي تتبعه العلامة التجارية.

تتألّف شبكة وكلاء ’هيونداي‘ في أفريقيا من الدول التالية: مصر، الجزائر، المغرب، جنوب أفريقيا، ليبيا، تونس، نيجيريا، ريونيون، جزر الكناري، مالي، ليبيريا، غينيا، بينين، بوركينا فاسو، جيبوتي، غامبيا، ثيويتا، السيشيل، مالاوي، الموزامبيق، موريتانيا، زامبيا، كينيا، السودان، جمهورية الكونغو الديمقراطية، موريشيوس، غانا، مدغشقر، رواندا، بوروندي، الكاميرون، الغابون، ساحل العاج، توغو، جمهورية ساو تومي، أنغولا، السنغال وزيمبابوي.

في العام 2014، أعلنت ’شركة هيونداي موتور‘ عن مبيعات قياسية للسنة الثالثة على التوالي في أفريقياوالشرق الأوسط. ولقد حقّق ثاني أكبر مصنّع للسيارات يعمل في المنطقة مبيعات عالية بلغت 511,500 مركبة في المنطقة خلال العام 2014، مع تسجيل نسبة نمو قدرها 1 بالمئة مقارنة بالعام 2013. وفي شهر أغسطس من هذه السنة، احتفلت ’شركة هيونداي موتور‘ ببيع 3 ملايين مركبة في الشرق الأوسط منذ أن باشرت عملياتها الإقليمية في العام 1976.
 
news

Hyundai Motor Company’s All-New Tucson Sets New Standard for Compact SUV Class in the UAE

August 2015
  • New compact SUV delivers class-leading design, technology and performance
  • Practical family car offers unbeatable combination of comfort and convenience
  • All- New Tucson will be available in September across Juma Al Majid showrooms

Hyundai Motor Company has officially launched the All-New Tucson compact SUV in Africa and the Middle East. Offering a bold and athletic design, new technological features and class-leading driving performance, the new model has been designed to set new standards for its sector and provide an enticing alternative that ticks all the boxes for young families looking for a highly versatile car.

In the UAE market, available models will be in GL or GLS trim levels and with a variety of specifications. By combining competitive pricing with a model that embodies the Hyundai Motor Company’s modern premium brand direction, the third generation All-New Tucson is perfectly placed to build on the popularity of its predecessor, which was the company’s third biggest-selling model across the region and the volume leader in the compact SUV segment in 2014.

Jin (James) Kim, Vice-President and Head of Hyundai Motor Company Africa and Middle East, said: “The compact SUV market in Africa and the Middle East is highly competitive, but with the All-New Tucson we are confident that we have a car that provides everything that car buyers in the class look for. It represents a bold new step forward in the history of Tucson, bringing premium levels of quality, technology and style to the customers.”

Axel Dreyer, President of Hyundai in the UAE, said: “The All-New Tucson is a highly anticipated vehicle, with its forerunner well-established as the most popular model in the Hyundai line-up. The SUV has already won acclaim for being the best compact-sized sports utility vehicle in Germany and in the UAE has been the leader in its segment with a 14 per cent market share.”

“Hyundai have stepped up to the challenge with the All-New Tucson and developed a new master piece, which not only meets, but goes well beyond customer expectations. The All-new Tucson will be available in Hyundai UAE showrooms by early September and we are expecting it to increase sales 17 per cent within its segment in the second half of this year. We encourage customers to pop down to their nearest Hyundai showroom and book a test drive - seeing and experiencing is believing,” he added.

Available with 10 exterior colour options featuring two entirely new variants, the new model’s sharp lines exude sophistication, from the signature hexagonal grille and sleek headlamps at the front, along the dynamic side profile with its expressive ‘Z’ character-line and ‘square-shaped’ wheel arches, to the distinctive rear lamps and wide, sporty bumper at the rear.

The equally stylish and refined interior benefits from the careful attention paid by designers to the ergonomics and use of high quality and soft-touch materials along with passenger power seats offering unbeatable lumber support. Additional cabin features include a newly designed dashboard featuring an 8” display and extended super vision cluster and new door trims for a sportier feel.

For the first time on a Hyundai Motor Company compact SUV, the All-New Tucson introduces a smart powered tailgate that opens at the approach of the key-holder, and a Blind Spot Detection system that monitors the side and rear of the vehicle for approaching vehicles. These cutting-edge technologies are complemented by other useful features such as the smart entry and engine start, an electric parking brake, automatic cruise control and a next-generation navigation system that offers improved convenience and smart driving.

When it comes to protecting occupants the All-New Tucson has been designed to be one of the safest cars in its class, as reflected by the 5-star rating it has received in both the European and North American NCAP crash tests. When it comes to active safety systems, the model can be specified with hi-tech features such as a parking assist, an intelligent tyre pressure monitoring system, Electronic Parking Brake and Hill-start Assist Control.

Built on a completely new platform, All-New Tucson delivers ride comfort without compromising driving dynamics. Every element of the chassis has been developed to ensure enhanced high-speed and cornering stability. Best-in-class aerodynamics and structural rigidity combine with an improved front and rear suspension and the integration of enhanced noise reduction techniques to establish the model as truly premium package.

Ensuring that customers can choose from a suitably impressive range of engines to complement the high quality driving experience, the All-New Tucson offers a choice of Gamma 1.6 GDi and NU 2.0 MPI petrol engines with a top speed of 182 KPH, and two diesel units. The R 2.0 VGT with a top speed of 186 KPH and the manual U2 1.7 litre CRDI with a top speed of 176 KPH, depending on transmission, drive train. All units are mated to 6-speed gearboxes, with both 2WD and 4WD models dependent on specification and market availability. Always focused on being economical, the fuel consumption of the All-New Tucson has reduced by 13% compared to its predecessor.

With families in mind, Hyundai Motor Company designers took time to ensure the new compact SUV offers the highest levels of comfort and versatility. The luggage compartment is over 10% bigger than in its predecessor, while the larger dimensions deliver more headroom, shoulder room and front row legroom. At the same time, taking the region’s climate into account, fans under the seat cushions pump out chilled air on models equipped with air-ventilated front seats, while rear air vents and a panoramic sunroof are also available.
-Ends-

Further information about Hyundai Motor Company and its products is available at:

Web: www.hyundaiglobalnews.com
Facebook: www.facebook.com/hyundaiuae

For more information, please contact:

About Hyundai Motor Company
 
Established in 1967, Hyundai Motor Company is committed to becoming a lifetime partner in automobiles and beyond. The company, which leads the Hyundai Motor Group, an innovative business structure capable of circulating resources from molten iron to finished cars, offers top-quality best-sellers such as Elantra, Sonata and Genesis. Hyundai Motor has eight manufacturing bases and seven design & technical centers worldwide and in 2014, sold 4.96 million vehicles globally. With almost 100,000 employees worldwide, Hyundai Motor continues to enhance its product line-up with localized models and strives to strengthen its leadership in clean technology, starting with the world’s first mass-produced hydrogen-powered vehicle, ix35 Fuel Cell.
 
About Hyundai Africa & Middle East

Hyundai Motor Company’s Africa & Middle East regional headquarters are located in Dubai, United Arab Emirates, determined on delivering great value quality vehicles in line with the brands Modern Premium brand direction.

In 2014 Hyundai Motor Company, as the region’s second largest automotive manufacturer, has announced its third consecutive year of record sales in Africa and Middle East with 511,500 unit sales, representing an increase of 1 percent when compared with 2013.
In August 2015, Hyundai Motor Company celebrated 3 million unit sales in the Middle East since it started operations in 1976.

Hyundai Motor’s retail network in Africa consists of: Egypt, Algeria, Morocco, South Africa, Libya, Tunisia, Nigeria, Reunion, Canary Islands, Mali, Liberia, Guinea, Benin, Burkina Faso, Djibouti, Gambia, Ceuta, Seychelles, Malawi, Mozambique, Mauritania, Zambia, Kenya, Sudan, Democratic Republic of Congo, Mauritius, Ghana, Madagascar, Rwanda, Burundi, Cameroon, Gabon, Ivory Coast, Togo, Republic of Sao Tome, Angola, Senegal and Zimbabwe.

About Hyundai UAE - Juma Al Majid Group

Juma Al Majid Group is one of the versatile business impressions of the United Arab Emirates. The business portfolio of Juma Al Majid Group includes automobiles, heavy duty vehicles, trading, contracting and services, properties, hospitality, travel and investment.
 
 With a license of Juma Al Majid Establishment, Juma Al Majid Group is proud to be the sole distributor of Hyundai in the United Arab Emirates since 1983.
news

Hyundai Elantra the Fifth Best-selling Car in the World

January 2015

Industry report reveals total of 406,995 units sold in the 24 years since model’s launch

The Hyundai Elantra has topped fifth place in the ranking for the world’s best-selling car, according to a report issued by “Car Mudi”. The study found that across the globe, Hyundai had sold a total of 406,995 units in the 24 years since its launch.

Juma Al Majid Est. the exclusive dealer of Hyundai motors in the UAE, revealed that the Elantra has contributed to the total sales for Hyundai models in the country and has been a significant factor in helping the company to expand its presence in the region.

"The Hyundai Elantra’s dazzling success has been achieved through its creative design and economic fuel consumption, to name just two of its impressive qualities. To have the model placed as fifth best-selling car in the world is a stunning achievement and one of which we are very proud,” said Axel Dreyer, President, Juma Al Majid Est. Hyundai.

The automotive sector in the South Korea, which is home to Hyundai Motor Company, increased by 4.6 per cent in 2014. The market resembles that of the UAE by being characterised by strong competition of efficiency and performance relative to prices.

“Although the UAE is not Hyundai’s largest market globally in terms of number of units sold, it nevertheless occupies an important role as a sales centre in light of its economic prosperity, which sees significant purchasing power.” Dreyer quoted as saying.

He continued “ Elantra sales is the second best-selling  model that contributes to Hyundai’s line-up that translates into a substantial number of Hyundai vehicles leaving Juma Al Majid Est. Hyundai forecourts each year.”

Sales of the Hyundai Elantra across the globe have been boosted by the model’s advanced features that saw it scoop the title of ‘Car of the Year’ at the North American International Auto Show in 2012. Sales have also increased in appreciation of its 1.8 litre, four-cylinder engine that delivers 148 horsepower using clean technology. The advanced power plant has enabled the Hyundai Elantra to obtain a zero emissions certificate from the United States’ Environmental Protection Agency, putting it on a par with hybrid electric vehicles and enhancing its status as an environmentally-friendly saloon that doesn’t compromise on driving pleasure.

“The range of awards and certificates that the Elantra has garnered over the years motivates all of us at Juma Al Majid Est-Hyundai to continue developing our services and facilities for our loyal customers. We will be intensifying our marketing efforts to ensure the highest levels of customer satisfaction and to ensure that our centres reflect the incredible achievements of Hyundai worldwide," added Dreyer.

news